tisdag 30 december 2008

Cahppes Zanto

Fick ett mycket glädjande besked från Zantos matte att han är PRCD-testad och fri från PRA! Zanto är bror till Zelma och Zissa bland annat som också är fri-testade. Så som vi också trott är med största sannorlikhet Härkes Tjarka fri och troligtvis även pappa Frikk. Glömmer aldrig när jag var med Tjarka till Norge och parade henne med den fina Frikk i Geilo, ett mycket vackert ställe och ägaren hade ett hotell där jag lyxigt nog fick ett rum aldeles för mig själv och Tjarka. Parning blev det mitt på fjället bland kossor. Så kom vår Z-kull till.

Här hemma börjar det verkligen närma sig, Fideli har nu själv börjat lägga sig i lådan, hon häsjar emellanåt för att sedan lugna ner sig. Tempsäkningen håller på en vecka innan det är dax, det märks mer på somliga tikar än andra, Fideli är lugn och sansad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt :) Lever denna Frick längre. Man blir ju lite nyfiken på honom :0)
Håller tummarna för valpningen
MVH Cattlin

Anci sa...

Vet faktiskt inte, men det kan jag ta reda på ;0). Lycka till du också med valpningar.