onsdag 17 oktober 2007

Blodprov

Igår var det blodprovstagning på 6 valpar. Hade gruvat mig lite för detta, hur det skulle fungera att få 6 st 4-veckors valpar att vara stilla så länge som det behövs för att få tillräcklig med blod samt att dom måste id-märkas på en och samma gång. MEN det gick verkligen över förväntan och jag och blodprovstagaren tror nog att det var bra att ta det när dom är så här pass små istället för att vänta tills dom blir äldre.

Kruxet vart när vi sedan skulle anmäla valparna på Optigens hemsida, det visade sig då att valparna måste vara registrerade på SKK! Vi hade fått informationen att det räckte med id-märkning, men ICKE! Som tur är jobbat Inger Lundahl på SKKs registreringsavdelning och turligt nog fick vi tag i Inger som hjälpte oss efter att vi fått över registreringsansökan till Inger. Så just nu heter dom Cahppes I till och med VI ;), men vi ska naturligtvis döpa om dom innan registreringspappren kommer.

Idag har vi fint väder här hemma, har tillbringat ett par timmar i morse med att vara ute med våra hundar, härligt när det är lite kylslaget och sol, men jag längtar tills det blir ännu kallare, vinter och höst det är det vad jag och också Henrik och såklart våra hundar gillar allra bäst! Igår fick dom mums-mums allihop, köttben och köttslamsor efter jakten som min pappa varit med på. Dom blir helt galna när dom känner lukten trots att dom är vana att äta kött varje dag, men färskt älgkött och älgben är det inget som går upp emot!

Nu ska jag försöka mig på att ta lite bilder på småttingarna som växer som bara den, få se om jag måste ha hjälp nu när dom blivit så stora, annars kommer det ut bilder först i morgon - den som väntar på något gott :).

/Anci

Inga kommentarer: