onsdag 3 oktober 2007

Blogg igen

Upptäckte att det via mitt G-mail konto gick att göra en blogg, då jag har saknat den gamla lite så kommer en ny här istället ;)!

Igår var jag och Vinter till Ultuna Djursjukhus. Nej då, Vinter är frisk som en nötkärna så det var inte av den anledningen utan vi har varit och fryst ner sperma på grabben och det visade sig att det var av utmärkt kvalié, det blev en samling på "one billion" som kommer att skickas till utlandet. Såg som hastigast för den delen Linda-Marie Berglund (Böleknabbens kennel) som håller på att utbilda sig, det blev ett snabbt -hej- i korridoren innan vi kom in till Catarina Linde Forsbergs rum :).

Valparna växer som bara den och nu har dom ju öppnat ögonen så dom sitter upp och kikar på vad denna värld kan erbjuda små lapphundskillar. Tekla ligger antingen i lådan eller precis utanför, hon har stenkoll på sina små, en underbar mor har småttingarna.

I Finland fick Vinter och Fröya 5 tikvalpar, j--- Vinter, du kunde ju gjort en liiiite bättre könsfördelning då vi här i Sverge enbart fick hanar ;). Jättekul för Meri som nu har sin första kull valpar och har väntat länge på Vinter, ena gången var det Meris onda hand som satte stopp för det hela, nästa gång var det att inte Vinter var testad och vi hade då bestämt oss för att göra det, tredje gången hann han inte få sitt prcd-resultat, men till sist så! Efter enorma hängningar här hemma med Fröya, första på närmare en timme osv.

Jag kommer inte att skriva varje dag i denna blogg, utan det blir när jag känner att jag har något att skriva om eller när det hänt något speciellt. Nu ska jag uppdatera sidan med lite nya valpisbilder!

Anci

Inga kommentarer: